• Leveranstid normalt 2-7 arbetsdagar efter lagd order • Frakt 1-3 dgr.
Hör av dig vid önskemål och förfrågningar!
• Har du speciella önskemål om dag och tid för leverans, kontakta oss!
Du kan även välja "leverans utan kvittens" så levereras godset även om du inte är på
plats vid leveranstillfället. Lämna instruktioner om var det kan ställas av.
OBS! Leverans utan kvittens sker på mottagarens ansvar!
Här kan du själv kontrollera vilka dagar du kan få leverans till Din företagsadress
Använd 579 71 som avsändande postnummer.
• Spåra leveransen med ditt SÄNDNINGSNUMMER
• Om leverans inte kan ske p.g.a. att mottagaren inte varit anträffbar på angiven adress (eller
på annat sätt inte vill eller kan ta emot godset) tas godset tillbaka till DHL:s terminal i väntan på
nytt utkörningstillfälle, alternativt upphämtning.
OBS! DHLs avgift för leveranshinder är för närvarande från 105 kr netto för paket och 220 kr
för pall och faktureras kunden i efterhand plus faktureringsavgift 15 kr.
• För sändning som efter avisering kvarligger på terminal, exempelvis för att mottagaren inte tar
emot godset, förbehåller sig DHL rätten att ta ut en avgift fr.o.m. dag 4 efter avisering enl.
nedan. Pris per sändning och kalenderdag, faktureras i efterhand:
1 - 25 kg 65:-/dag. 26 - 500 kg 150:-/dag. 501 - 2500 kg 400:-/dag.
• Det är Kundens ansvar att hålla sina adress- och kontaktuppgifter uppdaterade.
Efter att en sändning är skickad tar DHL ut en avgift på 195 kr för att ändra adress,
plus 105 kr för leveranshinder till första adressen samt en ny fraktavgift. (april 2020)
Sådana extra avgifter som uppkommer pga. icke ändrade/uppdaterade uppgifter, från kundens sida,
faktureras kunden i efterhand.
• Eventuell reklamation av varor samt invändning mot faktura skall göras inom 6 arbetsdagar
efter mottagandet.
• Om möjligt anmäl eventuell transportskada direkt till chauffören vid leveransen.
• Vid transportskador anmäls detta till DHL inom 6 arbetsdagar efter mottagandet,
tel 0771-345345. Ta gärna bilder!
• Kasta inte skadat/trasigt gods innan reklamationen är godkänd!
• Kontrollera att alla kollin levererats och om möjligt påtala för chauffören direkt om något saknas.
Om kollin saknas meddelas detta till DHL, tel 0771-345345.
• Genom din beställning så godkänner du Källans Naturprodukter ABs försäljningsvillkor!
• Alla priser gäller exklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.